Αφιέρωμα Έλληνες Συλλέκτες στο www.art22.gr

2014-09-12 16:44

 

Είμαι στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσω ότι από τα τέλη Σεπτέμβρη ξεκινάμε μαζί με την Ελισάβετ Μπαργκ ένα αφιέρωμα στους Έλληνες Συλλέκτες, με πρώτο πρόσωπο τον κο Βλάση Φρυσίρα.

Το συγκεκριμένο αφιέρωμα γεννήθηκε με αφορμή το διδακτορικό της Ελισάβετ Μπαργκ με τίτλο “Ιδιωτικά Πάθη στο Δημόσιο Χώρο” όπου ξεδιπλώνεται η ιστορία της συλλεκτικής δραστηριότητας στην Ελλάδα τον 20ο αιώνα, με κύριο θέμα τη σχέση του συλλέκτη με την πολιτιστική δραστηριότητα της χώρας.

Στο τέλος του 19ου αιώνα και στις αρχές του 20ου αιώνα, οι συλλέκτες προτιμούσαν να δωρίζουν τα έργα τους σε δημόσια μουσεία. Για παράδειγμα, οι συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης καθώς και του Αρχαιολογικού Μουσείου βασίστηκαν σε ιδιωτικές πρωτοβουλίες, σε αντίθεση με το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης που έχει αποκτήσει έργα κυρίως αγοράζοντάς τα.

Σήμερα, οι συλλέκτες προτιμούν να κάνουν ιδιωτικά ιδρύματα και εκθέσεις που να μην σχετίζονται με τους δημόσιους φορείς παρόλο που η δραστηριότητά τους ταυτίζεται με το δημόσιο όφελος.

Θελήσαμε να μιλήσουμε με μερικούς από αυτούς για να μάθουμε πως βλέπουν οι ίδιοι σήμερα τη θέση τους στην ελληνική εικαστική σκηνή.

 

Τα βιογραφικά μας

H Elisabeth Bargue γεννήθηκε στην Αθήνα το 1977 και είναι διδάκτωρ στην Ιστορία της Τέχνης (Université de Paris I Panthéon-Sorbonne) με ειδίκευση στην Σύχγρονη Τέχνη και στην Κοινωνική και Πολιτιστική Ιστορία της Τέχνης. Έχει επίσης μεταπτυχιακό στη Μουσειολογία (Ecole du Louvre). Έχει εργαστεί στο Μουσείο του Λόυβρου, στο Μusée d' Orsay και στο Musée Rodin στο Παρίσι. Στην Ελλάδα  έχει εργαστεί στο Πολιτιστικό Ίδρυμα της Γαλλικής Πρεσβείας και το Υπουργείο Πολιτισμού και έχει συνεργαστεί με το Εργαστήρι Τέχνης Πάρις και Χριστίνα Πρέκα. Για την οργάνωση εκθέσεων έχει συνεργαστεί με το Αρχείο Νεοελληνικής Τέχνης.
Οργανώνει εκθέσεις και ασχολείται με την συγγραφή δοκίμίων και την επιστημονική τεκμηρίωση καταλόγων τέχνης. Είναι μἐλος του ICOM και της Εταιρείας Ελλήνων Ιστορικών Τέχνης. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

 

Η Ήρα Παπαποστόλου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1979 και σπούδασε Ιστορία Τέχνης και Αρχαιολογία στο Παρίσι (Paris X Nanterre, Paris I Sorbonne), με ειδίκευση στη Σύγχρονη Τέχνη και Φιλοσοφία-Αισθητική. Έχει εργαστεί στη γκαλερί Βουρκαριανή στην Κέα, στη Galerie du Haut-Pave στο Παρίσι, στην Αίθουσα Τέχνης MIHALARIAS ART στην Κηφισιά, στο Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων (ICOM) στο Θησείο και στο IANOS Art Shop στο Golden Hall στο Μαρούσι. Για την οργάνωση εκθέσεων έχει συνεργαστεί με το Αρχείο Νεοελληνικής Τέχνης, με το Ριφιφί, το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης, το Art Chania, την Ελληνοαμερικάνικη Ένωση, το Ίδρυμα Τσιχριτζή, την Art Athina 2014, την Πινακοθήκη-Γλυπτοθήκη της art-idea στο Κέντρο Τέχνης Καστέλας και με πολλές αίθουσες τέχνης στην Αθήνα και την επαρχία. Έχει γράψει τα βιβλία Εικόνες του αιώνα Skoulakis Σύμβολα Παγκόσμιας Αποδοχής (Εκδόσεις Αδάμ), Τα 1000 πρόσωπα της πόλης και της πρωτεύουσας (Εκδόσεις Οσελότος), Σ΄ αγαπώ ακόμα και ξυπόλυτη (Εκδόσεις Οσελότος), Κόσμου πληγή τράγου ωδή αγάπης δρόμος (Εκδόσεις Οσελότος), Η Μπαλάντα της Εποχής (εκδόσεις Οσελότος) και Γυναίκα για Σπίτι (Εκδόσεις Οσελότος). Έχει βραβευτεί το διήγημά της με τίτλο 45 Μοίρες στο διαγωνισμό της εφημερίδας Το Βήμα με θέμα Μια ιστορία για την κρίση. Οργανώνει εκθέσεις, προλογίζει καταλόγους, αρθρογραφεί στο Art22 και είναι μέλος της aica hellas. Ζει στην Αθήνα και στα Κύθηρα.


Θα χαρούμε να διαβάσετε τις συνεντεύξεις - μία κάθε μήνα - στο www.art22.gr.

Ευχαριστούμε τον κο Τζιμούρτα για την εμπιστοσύνη που μας έδειξε.

www.art22.gr/%CE%B2%CE%BB%CE%AC%CF%83%CE%B7%CF%82-%CF%86%CF%81%CF%85%CF%83%CE%AF%CF%81%CE%B1%CF%82-%CE%B7-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%B9%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%AF%CE%B1-%CE%BC%CE%B9%CE%B1%CF%82-%CF%83%CF%85%CE%BB/